2 Ocak 2012

Peynirli Salata


Cumartesi günü pazarda gezerken kardeşim "domates almıycak mısın" diyince ııhh  kış mevsiminde kış sebzeleri yiyoruz efem dedim  aynen böyle yaptı  :P  (aynen olmasada mimikleriyle ya bi git allasen anlamında) hayır ya niye ? öyle yapıyoruz işte  dedim "ama geçen gün domates aldın" dedi o zaman kış değilmiştir en son ne zaman pazara  çıktık kasım mıydı ? e sonbahar kış değil diye kıvırmaya çalıştım yediyse artıkın :D  ama bu fikri kendi içimde yeni aldım.Evet kendi bünyemle oturup kararlaştırdım kalbimin beynimin böbreğimin midemin fln ortak kararı.Farklı mevsimlerde farklı sebzeler meyveler yetişiyorsa var bunda bi hikmet dedim.E madem her pişridiğim yeniyor ayırılmıyor bunu kullanayım bari dedim ve kullandım..Anlıycanız dayıyorum turbu  havucu kırmızı lahanayı salatada.Yemekte pırasa,beyaz lahana,ıspanak fln....Çorbalarada kereviz fln katmaya da başladım oh sefam olsun.Zaten kış diye olmuş salatalığın domatesin kilosu 3-4 lira yazık yavrum pırasa turp neym hep ucuz onlardan yemek lazım vesselam....
Eee bu kadar  sağlıklı şeyi bir araya toplayıp  süsleyip püslemeden sunmak da olmuyor bende altın vuruş olarak peynir kullandım.Tamyağlı lezzetli güzel bir peynir ve üstüne de çörek otu ımmhh ımhh yemeyen bin pişman adı da Ayşe'nin salatası oldu çıktı :) Ben her malzemeden azar  azar eklıyorum kocaman salata oluyo yani yarım turp yarım havuç yarım soğan  yeteri kadar  göbek yeteri kadar kırmızı lahana derken doluyo salata kasesi onun için tarife miktar eklemiyorum...Zaten salata dediğin hayalgücü meselesi olduğu için ne bulursanız ekleyin :)

Peynirli Salata
Malzemeler
  • Kırmızı Lahana
  • Turp
  • Havuç
  • Göbek 
  • Soğan 
  • Peynir (veya ton balığı veya baharatla az yağlı tavada kurutulmuş çavdar ekmeği)
  • Çörek otu (üzeri için tercihen)
Sos için 
  • Limon Suyu
  • Tuz
  • Yağ ( Peynir yağlı olduğu için katmıyorum ama peynirsiz yapıcaksam 1 çay kaşığı ekliyorum..Siz istediğiniz gibi kullanabilirsiniz )
Yapılışı 
  • Lahana turp ve havuç rendelenir.
  • Soğan ve göbek doğranıp hepsi kaseye konur.
  • Üzerine sosu eklenerek karıştırılır ve gelişigüzel elimizde ufaladıgımız veya küp şeklind ekestiğimiz peynir eklenir.Çörek otu serpilerek servis edilir.
  • Afiter Olsun...
Notlar:
  • Knorr'un salata sosları  da çok güzel lezzet katıyor.
  • Taze nane , maydanoz ve fesleğen de çok yakışıyor.
  • Ayrıca tuzla dövülmüş sarımsak eklediğimde vardır o da nefis :)
  • Bazen beyaz lahana da eklıyorum sert yerlerinden...

5 yorum:

  1. peynirin hiç bir haline hayır demem hele salatalarda çok yakıştırıyorum ellerine sağlık afiyet bal olsun
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. çok güzel görünüyor:)
    ellerinize sağlık..
    hayırlı seneler...

    YanıtlaSil
  3. peyniri salatalara yakıştırıyorum ,ellerine sağlık güzel olmuş canım
    mutlu seneler

    YanıtlaSil
  4. Canım şifa dolu bir salata hem şık hem leziz ellerine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. sevil teşekkür ederim bende son 3 yıldır peynır yıyorum 21 yaşıma kadar ağzıma peynir koymadım e sonradan da bu açığı kapatmak için her yere peynir eklıyorum :) gayet güzelmiş boşuna yememişim onca yıl

    birtutam kekik teşekkrüe derim :)

    sarımutfak doğru peynırı bulunca hele daha bi başka oluyo teşekkürler

    derya abalcım :) evvet şifa dolu bi kase :) her sofraya lazım :)

    YanıtlaSil

Yorumunuz Kaydedildi Gözden Geçirildikten Sonra Yayınlanacak Teşekkürler :)