27 Ocak 2012

Truffle Kurabiye - Karamel


Dulce de leche tarifini denerken  aklımda Banoffee pie yapmak vardı ama o an malzemem yoktu ben de aa bu karamel truffle kurabiyeyle ne güzel olur ya dedim.Şöyle bi düşündüm cidden muhteşem olurdu.Ama Truffle yumuşak ve dağılan bi amurdu ve birbirine orantılı  yuvarlaklar yapmam baya bi zor olucaktı.Bunun için bi kaç dakika düşünüp normal kurabiye hamurundaki un miktarını arttırıp  sık sık kontol ederek pişirmeyi uygun gördüm.


Kurabiyeyi pişirip birleştirip yiyince hımm güzelde hayal ettiğim gibi değil dedim.Ertesi gün eve gelip bir adet yiyince de tam istediğim gibi olmuştu  sanırırm.Kurabiyenin karamel ile haşır neşir olması gerekiyormuş tam lezzetien ulaşması için hatta hayıflandım içine biraz badem tozu katsaydım tüm zamanalrın en muhteşem kurabiyesi olurdu  zira tadı muhteşem olmuştu  dulce de leche olmasa da herhangi bir karamelle sandvic şeklinde bu kurabiyeyi pişirmenizi tavsiye ederim.Hoş diğer şekilde de yani tek tek yuvarlak yapılıp  pudra şekerine bulandığında da muhteem bir kurabiye oluyor.Eşim ev yapımı Negro ismini verdi bu kurabiyeye o tada yakın buldu sanırırm ama bence negrodan güzel oldu :) dışı hafif çıtırımsı içi yumuşak karamel.. ımmm



Truffle Kurabiye 


Malzemeler
  • 1/2 su bardağı un (ben 2 su bardağı un kullandım)
  • 1/4 su bardağı kakao
  • 1 çırpılmış yumurta
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 3/4 su bardağı şeker
  • 1 tatlı kaşığı portakal suyu (eklemedim)
  • 2 yemek kaşığı tereyağı
  • 1/2 su bardağı pudra şekeri (tarifi farklı amaç için hazırladığımdan kullanmadım)
  • Arası için Dulce de leche veya başka bir krema 
Yapılışı 
  • Un , kakao , kabartma tozu ve şekeri karıştırın.
  • çırpılmış yumurta , tereyağı ve portakal suyunu ekleyerek hamuru  yoğurun.
  • Buzdolabında yarım saat kadar bekletip streç film arasında açarak yuvarlak kalıp ile kesin (ben yukarıdaki resimde gördüğünüz küçük kalıpla kestim)
  • Yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye  dizerek önceden ısıtılmış 180 C  fırında 10 dakika pişirin
  •  Daha sonra içlerine karamel sürerek diğer kurabiye ile üstünü kapatın ve hazır
  • Afiyet olsun...
Notlar:
  • Siz eğer normal turffle kurabiye pişirmek istiyorsanız yuakrıdkai tarifi aynen hazırlayıp  cevizden küçük fındıktan büyük parçalar koparıp  pudra şekerien bulayarak fırıntepsisine dizip pişirebilrisiniz.



10 yorum:

  1. Hayırlı Cumalar, nefis görünüyor, ellerine sağlık. Syafamda çekiilşlerim olacak, beklerim, sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. hayırlı cumalar teşekkürler :)
    haber için sağol :)

    YanıtlaSil
  3. Merhaba,
    Arasında ki krema ve görünüşüyle ben makaron kurabiye didim:))
    Nefis olduğuna eminim.Bu gün yapsam mı? acaba oldum ama az önce karemeli okuyunca 3 saat gözümü korkuttu.Yok ayaklar sağlam olsa sorun yok daa.
    Kara kara düşünüyorum şu karamel işini:))
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. nefis gorunuyor : hmmm çikolataaa!;)

    YanıtlaSil
  5. Bence sağlığa zaralı olduğu gerekçesiyle senin blogu kapatsınlar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nayır nolamaz :) kurabıye teknem bura benim :D zaten diyetteyım bayadır yenı tarıf ısını azaltmıstım sımdı daha sıkı sekılde dondum dıyete bi süre daha tarif şapamıycam sanıyorum :)

      Sil
  6. çok nefis görünüyorr yaaa:))

    YanıtlaSil
  7. bayıldım bayıldım bayıldımmmmm. mutlaka deneyeceğim harika olmuş. ama açarken sen una bulamışsın sanırım kurabiyeleri değil mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet una buladım aksi halde açmak zor olurdu...yapışıyor çünkü..Ve yazmaya gerek görmemiştim ama yazsam iyi olurmuş :) yaparkende içine gerektıkçe un eklemsıtım ama tarıfe yansıyacak kadar değil :) gene el ayarı ile istenen kıvam sağlanabilir.Beğenmene sevindim :)

      Sil

Yorumunuz Kaydedildi Gözden Geçirildikten Sonra Yayınlanacak Teşekkürler :)