29 Ağustos 2012

Dondurulmuş Böğürtlen


Dondurulmuş böğürtlenlerimle geri döndümm....Baya zaman oldu gene bu resimleride tee ramazanda çekmiştim ancak kısmet oldu.
Bu dondurma şeklini  bi sitede görmüştüm tek tek tepsiye  dizip  donduruyorlardı ve böylece hepsi şeklini koruyordu  yapışmıyordu tane tane güzel yakışıklı fotojenik böğürtlenler :)

Böğürtlene aşerdiğim bi ara  aldığım böğürtlenlerin hepsinin ekşi olması üzerine napcam ben bunları telaşına düşünce aklıma geldi hemen güzelce yıkadım havlunun arasında hepsini nazikçe kuruladım ve yağlı kağıt serdiğim tepsiye  dizdim tepsiyi de buzluğa  koydum ve dondurdum hepsi güzelce donunca buzdolabı poşetine boşaltıp buzlukta saklama ya devam ettim efendim :) 


Gerektiği zaman ister tatlı süslemede ister pasta arasında kullanılacağı zaman , tane tane olduğu için yeteri kadar  çıakrtılıp kullanıalbilir.Eski usul hepsini poşete doldur yapıldığında böğürtlenlerin sudan çıkmış balığa dönmüş şekilleri ile pastayı süsleyemeyeceği zaten aşikar ki bi de hepsi birbirine yapıştığı için çözdür dondur kır ayy  resmen sinir oldum şu an :) her şekil meyve denenebilir sanıyorum ben çileği de böle yaptım :) frambuaz bulsam bak o da olurdu....böğürtlen kaldı mı  cidden bilmiyorum bulursanız ne ala...

Hadi ben kaçtım :)


5 yorum:

  1. Bende aynı şekilde dondurdum bi miktar böğürtleni:) Pasta ve pudingleri süslemek için bekliyorlar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet canım ben de üzeirne dondurma koydugum tatlıalrda da kullanıyorum :)

      Sil
  2. süper tavsiye de keşke böğürtlen mevsimi geçmeden önce söyleseydin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaa dimi ama ancak elim gitti yaa :( napalım kısmet artık :)

      Sil
  3. Ayse Hanim, koz patlican konservesine su, sirkevs bir sey eklemenize gerek yok. Zaten agzina kadar dolduracak miktarda suyu cikmiyor patlicanlarin. Her kavanoza birkac kasik yalnizca. Siz de bogurtlenlerinizi afiyetle yiyiniz.

    YanıtlaSil

Yorumunuz Kaydedildi Gözden Geçirildikten Sonra Yayınlanacak Teşekkürler :)