19 Ekim 2012

Pastane Poğaçası



En son yazıyı yazdığımdan beri amma vakit geçmiş şimdi gördüm de şaşırdım :) zaman hızlı geçiyor malum...Bayadır denemek isteyip üşendiğim bir tarifi denedim dün akşam.Kayınvalidemle telefonda konuşuyroduk bu tariften bahsettim e o zaman tarifi koy da ben bakayım resimsiz olsun dedi hiç de hamur yoğuracak kuvveti bulamıyordum kendimde ama resimsiz de tarif eklemek istemedim :) hadi hadi yaparsın bi başlayınca diye gaz verdim kendime...Hatta işten gelmiştik henüz yemeği yememiştik o sebeple Poğaçayı  mayaladım kenara koydum yayla çorbasını pişirdim peşinden ertesi gün için sebzeli bulgur pilavı yaptım ay hadi bi de salata yapayım dedim :) bi poğaça diğer işleri de yaptırdı :) 

Tairfin tutacağından emin gibi bişeydim aslında 40.fırın'ın tutmayan bi tarif yoktu heralde ama keşke biraz daha mayalandırsaymışım tepside yeterinde kabarmadı çünkü daha puf puf olabilirdi neyse tarife geceyım.
Yapılış aşamaları  burada çok güzel resimlenmiş bi göz atmadan başlamayın bence  işte 40fırın ekmek.com'dan  aynen uyguladığım tarif efendim teşekkür ediyorum kendilerine :)

Malzemeler:


2,5 bardak beyaz un

1 yumurta
Yarım tatlı kaşığı tuz
1 çorba kaşığı şeker

15 gm (1/3 küp) yaşmaya veya 1 dolu tatlı kaşığı instant kuru maya
Çeyrek (¼) tatlı kaşığı mahlep (kullanılmasa da olur)

150 gram margarin, yumuşak

Çeyrek (¼) bardak soğuk su


İçi için:
½ bardak beyaz, tulum veya kaşar peynir (125 gram), rendelenmiş


Üzeri için:
1 yumurta sarısı

1 fiske şeker

12 adet

Yapılışı: 


1.   Eğer elle yapıyorsanız unu, tuzu, şekeri, mahlebi geniş bir kaba alıp yaşmayayı (nohut büyüklüğünde parçalara kıp) veya kuru mayayı ilave edin. Suyu, yağı ve yumurtayı  ilave ettikten sonra 7-8 dakika kadar yoğurun. Hamurunuz önce ele yapışan bir kıvamda olabilir ancakyoğurma işleminin sonuna doğrukulak memesi yumuşaklığından çok az daha sert  ve kolay şekil verilecek kıvamda olacaktır.


2.   Yoğurulmuş olan hamurunuzu ağzı kapalı bir kaba alıp 1 saat ılık bir yerde bekletin.

3.   Hamurunuzu iyice unladığınız mutfak tezgahına alıp 1-2 dakika kadar elinizle yoğurup  12 eşit bezeye ayırın. Bezeleri tezgah üzerinde yuvarlayarak düzgün yuvarlaklar oluşturun.
4.   Herbir bezeyi el ayanızla hafifçe yassıltıp üstlerine içi koyun. Hamuru resimdeki gibi iki elinizle ikiye katlayıp elinizin ayasıyla üstüne bastırarakkapatın. Gördüğünüz gibi elimizi poğaçanın tam kenarına değil, kenardan 1 cm kadar içeriye bastırıyoruz. Böylece poğaçanın kenarı hafifçe açıkmışgibi görünüyor.

5.   Poğaçaları iyice yağlanmış bir tepsiye aralıklı olarak yerleştirip 30 dakikakadar ılık bir yerde  bekletip tekrar mayalanıp kabarmalarını sağlayın.

6.  Mayalanmış poğaçaların üzerine şekerle çırpılmış yumurta sarısını yumuşak hareketlerle sürün. (Yumurtaya şeker ekleyince üstleri daha güzel kızarır)

7.   Önceden ısıtılmış 180 derece fırında yaklaşık 20 dakika, ya da üstü iyice kızarana kadar pişirin.





5 yorum:

  1. şu an canım o kadar çektiki anlatamam cok guzel ve sevimli görünüyorlar eller,inize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar,
    En iyi yemek sitelerini toparladığım bir yemek sitesi kütüphanesi oluşturdum:)
    Listemde siz de varsınız, bilgilendirmek istedim.
    Çalışmalarınızda başarılar...
    Ziyaret etmek isterseniz:
    En İyi Yemek Siteleri


    YanıtlaSil
  3. Bunun içine çok margarin giriyor diye yapmıyorum ama bir yerde rastlarsam hüpletiyorum hemen :) Nefis.

    YanıtlaSil
  4. Şeften Yemek Tarifleri20 Eylül 2014 18:31

    blogunuz çok güzel olmuş banada beklerim :) http://seftenyemektarifleri.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  5. Tarifleriniz ile ilgili sizinle görüşmek istiyorum. Lütfen iletişime geçer misiniz?



    İletişim mail : afiyetleeditor@gmail.com

    YanıtlaSil

Yorumunuz Kaydedildi Gözden Geçirildikten Sonra Yayınlanacak Teşekkürler :)